BUKIT
- ON SUIS TAPI TAK START SEMUA LAMPU KELUAR
CUMA ADA LAMPU
BRAKE TANGAN- JANGAN JADI DOUBLE START- BUNYI
BETULKAN CERMIN SEMUA , SEBAB DAH LARI
GET READY HON ANGKAT TANGAN- JANGAN LAMA LAMA- SEATBELT PAKAI!
JANGAN TEKAN CLUTCH AWAL
MATI ENJIN GAGAL MANDATORI
LAGI 2 INCI NAK SAMPAI TEKAN CLUTCH JANGAN TERLEBIH BANYAK
NAK BERHENTI SAMPAI JANGAN TEKAN MINYAK BARU TEKAN BRAKE
Pastikan panel meter takde apa yag menyala
Cermin sisi sama tiang
clutch brake
JANGAN TEKAN CLUTCH DENGAN BRAKE SERENTAK NANTI MATI ENJIN
tengok tayar dulu atau dah yakin hon angkat tangan
hon angkat tangan
clutch angkat dulu sikit -
JANGAN ANGKAT BRAKE DULU
lepas brake sambil lepas brake
jaga brake
stereng takboleh silang - 93 -tak bend
berhenti tekan clutch brake
CITO
jalan garisan putus putus baru masuk
sampai meja makan kat bahu / taknampak garisan straight kat depan
tengok make sure takde kereta
PARKING SISI 2
Garisan putus putus kena sama dengan tempat letak pintu
signal
brake jangan lepas- JANGAN LANGGAR LINE MANDATORI
kawal kaki clutch
nampak kat batu kena ngan dengan stereng
tegakkan stereng 2x
rapat ke kiri takboleh rapat ke kanan
Bahu kena cecah tebing simen dengan rumput
clutch brake mesti kena kat bahu- double check kena tengok putih lintang
lubang
signal belah kiri- pusing kiri habis- reverse
takmau hon angkat tangan
cari bintang terabur situ je kat lantai - stop- clutch brake
pusing kanan habis - tengok cermin kiri- sampai nampak garisan belakang dia stop
bukak tingkap tengok tayar, undur lagi janji masuk sama dengan tiang sebelah depan sikit daripada bahu
MAKE SURE JANGAN LANGGAR GARISAN BELAKANG
dah masuk signal hon angkat tangan
lepas brake angkat clutch sikit- tayar keluarkan asal keluar daripada garisan putus putus
pusing habis kanan make sure
JANGAN LANGGAR GARISAN MANDATORI
tegakkan - bagi signal kiri-
ADA SIGN BERHENTI KENA BUAT CITO
bahu melepasi berhenti dan pancung laju-laju
bawak stereng ke botol hijau-
dah dapat baru tekan clutch brake
- baru pusing 2 kali
TEST JPJ - Tunggu selesai lalu sebelah baru boleh masuk
hon angkat tangan
TIGA PENJURU
bahu sampai ke divider - pusing kanan habis
bawak stereng sampai dekat longkang bentuk U -
JANGAN SAMPAI MATI ENJIN
Masuk tegak tayar- 2x
sebelum longkang u hilang,
ngam sampai bahu lubang rumput UNDUR PUN BAHU SAMA LUBANG
reverse- pusing kanan habis - undur
JANGAN LANGGAR GARISAN SEBELAH KANAN
lepas brake angkat clutch sikit jangan banyak jangan laju - tahan je asal jangan berhenti
tengok depan dah tegak pusing 2x ( atau lebih 1 divider tu pusing)
jangan berhenti
terus tengok belah kanan lubang - clutch brake
terus masuk gear
signal
cermin sisi melepasi divider baru pusing stereng laju laju
-bahu sampai kat reflector lampu tiang merah kuning
dapat situ baru pusing stereng 1 setengah
,kalau rasa nak langgar pusing setengah lagi
JANGAN TEKAN MINYAK
berhenti dekat tiang ada botol - tekan clutch brake
SELEKOH S
TAKBOLEH REVERSE
signal kanan- hon angkat tangan
TEST JPJ-Pastikan dua dua S dan Z takde orang
masuk S
kona kiri-tengok divider kiri make sure nampak divider kiri
masuk kanan- make sure nampak divider kanan
JANGAN RAPAT KENA DIVIDER
berhenti sebelum tiang
JANGAN TERLAJAK SEBAB GAGAL MANDATORI
CITO
Jalan - dapat bahu kat berhenti, pusing 1 setengah
dah stable lepas clutch
TEST JPJ- ADA ORANG KAT ROUNDABOUT KENA BAGI ORANG JALAN DAHULU
JANGAN KELAM KABUT
SELEKOH Z TAKBOLEH REVERSE
Signal kiri
clutch -brake
bahu berhenti kat putus-putus pertama
signal-hon angkat tangan
pusing stereng habis
masuk sampai tegak tulisan sampai ppenguji- clutch brake
bahu kat v warna hitam sebelum bucu putih
PASTIKAN KIRI TAK LANGGAR
pusing kanan habis
jalan
botol merah- clutch brake
Pusing kanan 2 kali untuk tegakkan tayar
clutch brake
pusing habis belah kiri- bahu tiang no 2
tegakkan tayar balik 2x-
mesti kena tegak sebab ada column aplikasi stereng
signal kiri jalan depan sikit je
- pancung
TENGOK JANGAN LANGGAR LINE
make sure batangbiru kat - badan kat pondok stop - sebelum tiang berhenti
signal kanan
CITO
hantar kereta kat bukit
TEST JPJ- KENA DUDUK SEBELUM TIANG UNTUK LALUAN
- JANGAN DEPAN SANGAT- BAHU BARU PUSING 1-
JANGAN LANGGAR DINDING
WAJIB BAHU DEKAT BEREHENTI BARU PUSING STERENG- TEKAN MINYAK SIKIT NAIK BUKIT
JANGAN LANGGAR LOPAK
Lepaskan minyak
park dekat yang takde kereta .
kalau dua dua ada park je mana mana yang ada kat depan
clutch brake- free gear - tarik handbrake- takperlu mati enjin- keluar macam biasa
PARKING SISI 3
dari stop-
pusing
putar 2x tegak
CARA- jalan straight bengkok sana
signal kiri jangan rapat ke kiri - JANGAN LANGGAR DIVIDER
tegak clutch brake jangan depan sangat cukup badan ngam kat pondok penguji
CITO
jalan MAKE SURE KIRI KANAN TAKDE KERETA
bahu kat tiang berhenti pusing laju laju supaya kiri taklanggar divider
anak panah straight mesti bawah seat
clutch brake
konsep sama-
garisan putus putus sama dengan lubang pintu = parking 2
clutch brake
signal kiri- pusing stereng habis kiri
KALAU TERLAJAK DARIPADA GARISAN PUTUS PUTUS AKAN LANGGAR GARISAN STRAIGHT MANDATORI KALAU KURANG DARIPADA
PUTUS PUTUS AKAN LANGGAR DIVIDER BELAKANG-AKAN KENA TAYAR BELAKANG
ngam tiang berhenti kat bukit sana
clutch brake
tegakkan- 2x-
bagi straight
tiang baring kat rumput divider hitam kena bahu-
reverse dapatkan bahu
clutch brake
double confirm simen bertampal- kuning- bahu
reverse - signal kiri-
KAKI TEKAN BRAKE KALAU TAK, TAKSAMA DENGAN DENGAN GARISAN KUNING
undur cari meteor hujung ada calit calit hitam
sebelum garisan putus putus ada calit- pijak- belakang ada bintang dah pijak
pusing stereng habis sebelah kanan
tengok cermin sisi kanan- sampai garisan belakang nampak- stop-
kereta senget
tengok meteor hujung ada calit hitam- dapat bahu- ngam -
semua tak langgar
masuk gear
bagi signal- hon angkat tangan
keluarkan tayar daripada garisan putus putus- tengok cermin sisi-
clutch brake
pusing 3x
mesti berhenti sebelum tiang berhenti
signal CITO bahu sampai tiang berhenti pancung laju laju
TAKDE ORANG DALAM ROUNDABOUT BAGI SIGNAL KIRI - JANGAN RAPAT KIRI
clutch brake - CITO
3 PENJURU
botol hijau -ngam - tengok pondok penguji- clutch brake- berada di pondok penguji
TEST JPJ- ORANG LALU BARU HON ANGKAT TANGAN
bahu dekat divider- clutch brake- JANGAN LEBIH SEBAB NANTI LANGGAR DIVDIER-
pusing stereng habis- BRAKE 3 KALI JE
pusing 2x masuk longkang u
signal reverse stereng habis
angkat clutch sikit je
takkena LINE MANDATORI
tengok depan - tegak dengan kerusi terbalik- tegak dengan stereng
tegak 2x clutch-brake-masuk gear- signal- lepasi divider cermin - pancung
bahu kena kat reflector sticker - tegak 2x signal kanan- bahu kat tiang lampu pusing 1 dulu taksemestinya satu setengah
berhenti sebelum tiang
Hon angkat tangan
Selekoh S
TEST JPJ- HABIS TEMPOH-GAGAL MANDATORI
clutch brake - signal CITO
ROUNDABOUT KE Z
signal kanan - kiri- kanan
SELEKOH Z
MASA DITETAPKAN SETIAP ELEMEN- DAH CUKUP
TAKPAYAH BUKAK AC - ELAK SENANG MATI ENJIN
PEDAL CLUTCH PANJANG / PENDEK
FIRST TRIAL
CLUTCH MESTI TEKAN HABIS
TANGAN JANGAN SILANG
No comments:
Post a Comment